5 lecții de viață învățate din ”The King's Speech”

Viața e prea scurtă. Din acest motiv nu are rost să citești cărți care nu-ți plac, să pierzi timp cu oameni pe care nu-i iubești și să te uiți la filme proaste. Asta e așa o chestie după care mă ghidez eu în viață. Încep o carte. Nu-mi place? O las jos și gata. Nu-mi pierd timpul. Sunt atâtea alte cărți care mă așteaptă. Nu tolerez oameni în viața mea. Ori îi iubesc ori nu-i bag în seama. N-are rost să-mi pierd anii cu oameni de la care nu am ce învăța sau cu cei care-mi dau o stare... nașpa în general. Și, desigur, nu mă uit la filme proaste! Foarte greu mă hotărăsc la ce film să mă uit. Durează mult, dar știu că atunci când dau play voi avea ce învăța din filmul respectiv. Sau măcar o să râd. Hah.


O listă cu filmele la care m-am uitat până acum găsiți aici. Ok, poate nu-s filme de Oscar (de fapt cred că nu-i niciun titlu de Oscar acolo), dar sunt filme bune. Și le recomand pe fiecare în parte cu cea mai mare căldură.
Acum câteva seri m-am uitat la The King's Speech și am rămas profund mișcată. Din fiecare film pe care l-am văzut am învățat câte ceva, dar ăsta parcă merită un pic mai multă atenție. Îl aveam de foarte mult timp în laptop și tot am amânat să-l vizionez. Ba că-i prea lung (cu toate că ține doar două ore), ba că n-am chef de filme serioase, ba că cine știe ce alt motiv. Dar până la urmă i-a venit rândul și tare mă bucur că l-am văzut. De ce? Pentru că am învățat următoarele lucruri:
1. Oricât sânge albastru ți-ar curge prin vene tot om ești și uite așa ești supus imperfecțiunii. Orice om are defecte pe care și le poate masca mai mult sau mai puțin. Poate ai degetele prea lungi, nasul prea scurt sau poate ai urechile prea mari. Poate ești rârâit (cu toate că asta mi se pare chiar sexy) sau bâlbâit asemenea personajului din film. Orice e posibil pentru că suntem oameni înainte de a fi orice altceva.
2. Când alți oameni depind de tine trebuie să lasi la o parte orgoliul și orice altceva de impiedică să faci lucrurile așa cum trebuie. Personajul din film putea să-și bage picioarele în faptul că a devenit rege peste noapte. Putea să-l doară exact în cot de faptul că nu era capabil să țină un discurs, dar a dovedit că merită să-ți dai toată silința când știi că lupți pentru ceva ce e mult mai măreț decât tine.
3, Când ai un statut care îți aduce anumite responsabilități, asumă-ți-le! Nu te băga într-o poveste care te depășește. Și dacă ai intrat în rahat până la glezne și conștientizezi asta la timp, fă bine și zbate-te un pic să ieși cât mai repede de acolo. Mai ales când vezi că nu tu ești buricul pământului. În cazul de față, dacă te trezești rege peste noapte și-ți dai seama că nu ești capabil să conduci un popr pentru că vezi-Doamne, dragostea-i mare, apăi te dai la o parte și-i lași pe cei mai buni ca tine să ia frâiele regatului în mâini.
4. Luptă pentru ceea ce-ți dorești! Nimeni n-a zis că va fi ușor sau că vei obține rezultatul dorit repede. Dar ideea e că nimic nu e imposibil! Și ce dacă ești bâlbâit și nu poți rosti 2 fraze nici măcar în fața fratelui tău? Dacă-ți dai silința vei ajunge să ții un discurs care va impresiona un regat întreg.
5. Nu-i subestima pe cei din jur. Bătrânelul care poate părea un pic înțepat la început s-ar putea să fie cheia succesului tău. Și ce dacă nu te lasă să fumezi la el în casă cu toate că tu ești ditamai ducele de York?? My castle, my rules! Poate Gigel de lângă tine n-are 3 facultăți terminate și nici două diplome de master în dulap, dar s-ar putea să se descurce mai bine în vânzări decât tine. Și tu poate că ai n-șpe mii de diplome care atestă că ești expert sau consultant în vânzări, sau mai știu eu ce cuvinte de-astea pompoase. Gigel poate are școala vieții și s-ar putea să înveți de la el niște lucruri pe care n-o să le înveți de la nici un curs. Numa zic.
Și aș putea continua lista asta, dar mă opresc aici. N-am vrut să intru în detalii despre film pentru că vă invit să-l vizionați voi cu ochișorii voștri. Treceți-l prin propriul vostru filtru subiectiv și spuneți-mi apoi cu ce ați rămas din povestea asta minunată.
Dacă nu v-am convins până acum să vedeți filmul, poate citatul ăsta o să reușească:
Lionel Logue: [as Albert prepares to light a cigarette] Well, please, don't do that.
King George VI: I'm sorry?
Lionel Logue: I believe sucking smoke into your lungs will... will kill you.
King George VI: My physicians said it relaxes the... the... the throat.
Lionel Logue: They're idiots.
King George VI: They've all been knighted.
Lionel Logue: [sarcastic] Makes it official, then.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Produse drăguțe de la Marillys.ro

22 și 5 ani: clarificare de situație

Sunt fată de miner și-s a naibii de mândră de asta!